Dvojitý letný viral alebo „Dovolenkové odpočítavanie” pre verne.sk

Už sú tu zimné dni  a my pri bilancovaní končiaceho roka spomíname na leto. Možno si pamätáte na našu aplikáciu „Dovolenkové odpočítavanie“ pre verne.sk, ktorú sme spustili na jar 2010. Dnes by sme sa k nej chceli vrátiť. Stalo sa totiž niečo, v čo sme pri jej tvorbe síce dúfali, ale ani náhodou sme to nečakali.

Počas leta 2010 používalo Dovolenkové odpočítavanie  verne.sk 4876 používateľov. Aplikácia vygenerovala presne 12 060 postov. Podarilo sa nám vytvoriť užitočnú aplikáciu, ktorú si ľudia obľúbili. Napriek jednoznačnému komerčnému posolstvu ju používali, nechali ju postovať na svoje nástenky a tieto posty si navzájom s nadšením komentovali.
Dosiahli sme tak úroveň 2,5 feedback per share. Veď napokon, kto by sa nechcel pochváliť svojou dlho očakávanou dovolenkou?

Zimná hybernácia?

Počas zimy síce aplikácia neustále bežala, tak ako mnohí z nás sa však aj ona uložila na zimný spánok. Samozrejme, máme aj nejaké tie zimné lyžovačky, ale v porovnaní s letnými dovolenkami je ich neporovnateľne menej. Na prelome zimy a jari ľudia začali opať riešiť dovolenky. Vtedy sme pri pozorovaní Facebook Insights zistili, že aplikácia funguje ako my sami. Začala ožívať.

Prekvapivý comeback!

Prišiel začiatok leta. Všetci sa tešili z prvých teplých dní a my sme v new posts začali pozorovať, že sa plánovaná dovolenka našich priateľov z Facebooku blíži.

Musíme sa priznať, že nám z sledovania štatistík  padla sánka. Bez toho, aby bola akokoľvek propagovaná mala v máji 2011 aplikácia zrazu viac než 19 000 nových používateľov, v júni viac než 55 000.
Celkovo počas tohto leta získala 95 000 nových používateľov.   Klientovi sme tak aj po vyše roku fungovania aplikácie zabezpečili 123 miliónov zobrazení jeho loga v spojení s personalizovanými postmi, ktoré sa jednoznačne týkali jeho biznisu- dovolenky. Tých bolo viac ako pol milióna.

Ešte raz pre lepšie pochopenie. Počet impresií postov z aplikácie dovolenkové odpočítavanie:

verne.sk-impressions

A čo z toho vyplýva?

Investícia do kvalitnej aplikácie nemusí priniesť len krátkodobý efekt. Ak vystihnete aktuálnu potrebu vašej cieľovej skupiny a dokážete ju naplniť, tak sa vaša kampaň môže prirodzene vrátiť a priniesť ďalšie skvelé výsledky. Dovolenkové odpočítavanie má veľký potenciál fungovať aj ďalšie leto, pretože užívateľom prináša skutočný funkčný benefit.



Komentáre