Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Čo je Word-of-Mouth (WoM) marketing?

V našich končinách by sme tento pojem mohli preložiť napríklad ako šuškanda a môžeme a nemusíme ho stotožňovať s ustáleným slovným spojením „jedna babka povedala“ alebo ľudová slovesnosť . Znamená posúvanie informácie alebo príbehu ústnou formou od jedného človeka k druhému. V digitálnej dobe nemusíme tú orálnu formu brať úplne vážne.

Pozitívna šuškanda sa vytvorí prirodzene, ak je produkt dobrý, niečím výnimočný a ak značka komunikuje zaujímavo.  Je a vždy bola v marketingu dôležitá, avšak len nedávno sa WoM marketing začal rozoberať samostatne a viac do hĺbky.  Súčasne s týmto trendom vzniklo aj niekoľko morálnych dilem, ako ho využívať a pritom zostať transparentný a nezavádzať spotrebiteľov.

Word-of-Mouth marketing zahŕňa množstvo sexi veľa krát omieľaných pojmov.  Urobíte virál, vytvoríte buzz, pričom využijete aj social (media) marketing, zapojíte ambasádorov značky i influencerov a Word-of-mouth je tu.

Prečo funguje? Pretože samotná podstata medziľudskej komunikácie je založená na osobnom kontakte alebo osobnom vzťahu medzi jednotlivcami. Je teda jasné, že informácia o produkte komunikovaná niekým koho (aspoň virtuálne) poznáme je kredibilnejšia ako formálny spôsob propagácie. To je dané najmä tým, že ľudia si dávajú veľký pozor, pod čo sa podpíšu. Meno človeka je v tomto ohľade citlivejšie ako značka. Od značky sa očakáva, že bude sama o sebe hovoriť pozitívne- či už pravdivo alebo nepravdivo. Od (snáď) nezávislého zákazníka, či používateľa sa ale očakáva, že vyjadrí svoj úprimný názor.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Globálne projekty potrebujú zmanažovať! Posielaj CV >>

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>

Tento blog píšu skutoční ľudia v Triade kde používame KontentinoAllfred aby sme boli efektívnejší. Spolu s BRACKETSPros&Cons sme členmi DevinBand.,


Notice: Undefined index: post_id in /data/1/1/1154b01e-e13e-4359-8c5c-2a092d94c325/triad.sk/sub/blog/wp-content/themes/triadblog/functions.php on line 499