Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Čo je GRP a TRP

GRP (Gross Rating Point) – ide o kumulovaný zásah na celú populáciu, do ktorého sa započítava každý, to znamená, že započítava sa aj opakovaný zásah toho istého človeka. Vzhľadom na to hodnota GRP môže presiahnuť 100.

GRP sa počíta vždy za určité časové obdobie (deň, týždeň, mesiac, doba kampane, atď.) a určuje komunikačnú silu danej kampane.

Ako počítame GRP?

Reach x priemerná frekvencia (napr. pokrytie 10% x frekvencia 5 = GRPs 50)

Príklad:

Kampaň A má zásah 10% z našej cieľovej skupiny.  Zasiahla ju 4-krát.

GRPs = 10 x 4 = 40

TRP (Target Rating Point) – ide o kumulovanú sledovanosť v konkrétnej cieľovej skupine, používa sa na popis zásahu kampane v konkrétnej cieľovej skupine. Vypočítame ju súčtom sledovaností (ratingov) jednotlivých inzerátov v kampani na konkrétnu cieľovú skupinu.

Príklad: Predaj hodiniek cielime na cieľovú skupinu 25-50r muži. Kampaň mala dva spoty, jeden mal sledovanosť 15% druhý 18%.

TRPs= 15+18 = 33

Vzťah medzi TRP a GRP definuje afinita.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Globálne projekty potrebujú zmanažovať! Posielaj CV >>

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>