Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Čo je branding?

Kupujete počítač alebo Mac? Hodinky alebo Rolexky? Auto alebo Mercedes? Ak  počítač, kupujete produkt. Ak Mac, kupujete brand a teda značku.

Takmer každá firma má svoj obchodný názov, od najmenšieho obchodníka po najväčšie nadnárodné spoločnosti. Len menšinu z nich však môžeme označiť za brand.

Vlastnosti brandu:

– je všeobecne známy

– je to symbol

– identifikuje spoločnosť

– je výrazne odlíšiteľný od konkurencie

Branding je teda okrem známej tetovacej techniky značkovania dobytka aj budovanie a posilňovanie značky pomocou rôznych marketingových aktivít.

Hlavnou výhodou brandu je, že zákazníci si oveľa rýchlejšie zapamätajú váš produkt. Silná značka pomáha udržať si imidž firmy v mysli svojich potenciálnych zákazníkov. Veľa ľudí vidí značku ako súčasť výrobku alebo služby, ktorá prostredníctvom nej preukazuje svoju kvalitu a hodnotu. To obyčajne znamená, že keď ukážete zákazníkovi dva identické výrobky a len jeden je ,,označkovaný“, budú takmer vždy veriť, že značkový produkt je kvalitnejší.

Drvivá väčšina brandov má krátky a jednoducho vysloviteľný názov, výrazné logo alebo ľahko identifikovateľnú znelku.



Aj vy viete bez problémov k týmto logám priradiť názov?


Za týmto úsilím však stojí niekoľko rokov budovaná marketingová stratégia.

Tým, že ponuka produktov a služieb neustále pribúda a konkurencia rastie, zákazníci neustále zvyšujú svoje nároky. Čo však robí niektoré značky  tak obľúbené?

A tu nastupuje kategória – Lovebrands. Značky, ktoré milujeme.

Lovebrandy prekračujú brand a prekonávajú vaše očakávania.

Lovebrandy majú vlastný príbeh.

Lovebrandy vytvárajú pocit, bez ktorého už nechcete žiť.

Lovebrandy opantajú vašu myseľ a zasiahnu vaše srdce.

Lovebrandy majú v sebe emócie. A nákupné správanie je pre väčšinu ľudí práve o nich. Hlavný rozdiel medzi emóciou a rozumom je, že emócia vedie ľudí k nákupu, zatiaľ čo rozum k určitému záveru. Skúste stiahnuť z predaja bežný brand. Nikto si to ani nevšimne, prípadne sa veľmi rýchlo preorientuje na iný. Spravte to však s lovebrandom a ľudia budú protestovať a žiadať jeho vrátenie na trh.

Kvôli ktorej značke sa pobijete aj vy?

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Globálne projekty potrebujú zmanažovať! Posielaj CV >>

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>